سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه Neuro Design شما را به یک طراح لوگو تبدیل میکند

.الگوهای کنجکاوی ما را ترسیم می کند

مغز ما دوست دارد برای صرفه جویی در انرژی شناختی ، میانبرهایی ایجاد کند. بنابراین مغز ما الگوهای را دوست دارد زیرا پردازش و به خاطر سپردن آنها آسان است. در نتیجه ، مغز دارای تعصب شهودی نسبت به کشف و یادگیری الگوهای جدید است .

 

دانشمندان علوم اعصاب بر این باورند که این اصلی ترین هسته ای است که کنجکاوی و اشتیاق انسان را به دنبال یافتن اطلاعات جدید می بخشد. روش های مختلفی برای ترکیب الگوهای موجود در طراحی لوگو وجود دارد. اینها شامل الگوهای هندسی (طراحی شبکه) ، تقارن و نسبت های منظم (نسبت طلایی) است.

 

الگوهای لزوماً آشکار نیستند زیرا می توانند پنهان شوند. شواهد حاکی از تحقیقات مربوط به ردیابی چشم وجود دارد که مردم هندسه پنهان و غیر آگاهانه را حتی در یک تصویر انجام می دهند (5). برخی از طراحان آرم قبلاً از الگوهای استفاده می کنند تا طرح های آرم خود را بسازند.

 

به عنوان مثال ، آرم توییتر از طریق ترکیبی از حلقه های همپوشانی که پرنده نمادین توییتر را تشکیل می دهند ، شکل می گیرد. الگوی زمینه بلافاصله آشکار نیست ، اما هنگامی که شما حلقه های استفاده شده را ترسیم می کنید ، این الگوی پدیدار می شود.

 

آرم iCloud طرح دیگری است که از حلقه‌های همپوشانی برای ایجاد الگوی هندسی استفاده می کند که آرم را شکل می دهد. بسیاری از طراحان آرم همچنین از نقره طلایی استفاده می کنند تا به طور غریزی از طراحی های لوگو استفاده کنند. بنابراین ، استفاده از الگوهای در طراحی آرم روشی مؤثر برای ترسیم کنجکاوی مغز ما و به یاد ماندنی تر بودن آرم ها است.

 

 

 

آرم توییتر با شبکه اعمال شده است

 

 

زمینه تصویری سمت چپ

تحقیقات نشان داده است که طرح هایی که از سمت چپ و تصویری از تصویر قرار می گیرند از نظر زیبایی شناختی خوشایند تر هستند. دلیلش این است که آنچه که در قسمت تصویری سمت چپ ما مشاهده می کنیم ، ابتدا به قسمت قشر بینایی تحویل داده می شود ، قسمت سمت راست مغز ما که الگوهای بصری را رمزگشایی می کند. و اطلاعاتی که در سمت راست می بینیم به قشر چپ ما یعنی قسمت تحلیلی مغز ما می رسد.

 

ما همچنین تمایل داریم بیشتر به تصاویر در سمت چپ میدان تصویری خود توجه کنیم ، جلوه ای به نام pseudoneglect (6). برای فرهنگ هایی که زبان آنها از راست به چپ خوانده می شود ، اثر برعکس است. بنابراین منطقی است که چرا یک راه حل رایج در طراحی لوگو مشخص کردن یک نماد یا یک عنصر گرافیکی در سمت چپ و یک کلمه کلیدی یا نام تجاری در سمت راست است.

 

 

 

زمینه تصویری سمت چپ

 

 

منحنی و قلاب

به جای شکل های زاویه ای و لکه دار ، مردم ترجیح ذاتی برای منحنی ها یا اشکال مخروط دارند. دلیل آن این است که لبه های تیز یا شکل های زاویه ای ذاتاً ما را به یاد اشیاء می کنند که می توانند به ما آسیب برساند. حساسیت بصری همچنین ممکن است تا حدودی مسئول ترجیح ما برای بررسی منحنی ها و اشکال مخروط باشد. از آنجا که منحنی ها در طبیعت صاف تر و غیر معمول تر هستند ، مغز ما فکر می کند که می توانند چیزی جدید و جالب ارائه دهند. در حقیقت ، طرح های منحنی حاکی از سهولت و تشویق تعامل است.

 

مطالعات نشان داده است که وقتی افراد هم از نوع طراحی منحنی و هم از نظر طراحی زاویه ای نشان داده می شوند ، آنها تمایل دارند که ابتدا به طراحی منحنی (7) نگاه کنند. منحنی ها می توانند یک طراحی لوگو را به صورت تقریبی حس کنند. در حالی که زاویه های تیز و سنبله می تواند یک آرم را غیرقابل دستیابی کند. به این معنی نیست که اشکال زاویه ای جایی برای طراحی آرم ندارند. مغز ما به سادگی ترجیح می دهد برای منحنی ها و اشکال مخروط.

 

به اندازه کافی جالب اینجاست که برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که شکلهایی مانند cusps می توانند مورد استفاده قرار بگیرند ، حتی اگر اینها شکل برجسته ای داشته باشند. از آنجا که گربه ها ترس ، خطر و احتیاط را برای مغز نشان می دهند ، آموخته است که توجه زیادی به آنها نشان دهد.

 

به عنوان مثال آرم اپل در طراحی خود از هر دو منحنی و cusps بهره می برد. توجه داشته باشید که منحنی ها در سمت چپ پذیرای سیب به سمت میدان تصویری سمت چپ ما قرار دارند و گیره ها در سمت راست قرار دارند. در نتیجه ، این آرم در جلب توجه مردم بسیار مؤثر است. در پایان ، ممکن است از منحنیها و کلیدهای طراحی در آرم برای جلب توجه ما استفاده شود.

 

 

 

Neuro Design: شواهد علمی که از تصمیمات طراحی شما پشتیبانی می کند

طراحی Neuro به طراحان آرم اجازه می دهد تا درک کنند که چرا طراحی کار می کند و چگونه می توان به مغزهای غیر آگاهی ما متوسل شد. اصول آن می تواند با تهیه شواهد علمی که از تصمیمات طراحی شما پشتیبانی می کند ، یک رویکرد استراتژیک تر برای طراحی آرم شما ارائه دهد.

 

با توجه به تعداد فزاینده ای از طراحان ، سازندگان آرم و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی ، طراحی نفوذ نورو ممکن است روشی تاکتیکی برای بالا رفتن از سطح بالا باشد و به مشتریان خود حتی ارزش بیشتری ارائه ده