سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 اسطوره معمول در مورد طراحی لوگو

با عرض پوزش ، اما شما من را درک نمی کنید.

اگر  لوگو ها بتوانند صحبت کنند ، این همان چیزی است که آنها احتمالاً برای بیشتر صاحبانشان می گویند - و طراحان به طور یکسان.

هیچ فرمی با طراحی دیگر سوء تفاهم و عرفان تر از طراحی  لوگو وجود ندارد . به نظر می رسد همه در مورد آنچه  لوگو خوب را می سازد یا می شکند ، تئوری دارد ، اما به نظر نمی رسد که هیچکدام از آنها کار کنند.

در اینجا اسطوره های سفارش طراحی لوگو برتر برای آگاهی از آنها و پرهیز از هر هزینه وجود دارد:

1. یک طراحی  لوگو باید منعکس کننده کار شرکت باشد

اگر یک پرچم نمی تواند چیز زیادی درباره کشور نماینده برای شما بگوید ، چرا باید یک  لوگو در مورد یک شرکت به شما چیزی بگوید؟ نباید

یک  لوگو یک وسیله داستان پردازی نیست - یک نوع شناسایی است. کشورها پرچم دارند ، خانواده های سلطنتی قله های خود را دارند و شرکت ها  لوگو های خود را دارند. همه آنها به یک هدف واحد خدمت می کنند - برای شناسایی و تمایز صاحبان خود از سایر افراد حاضر در جمعیت. نه کمتر نه بیشتر.

وقتی سعی می کنید داستانی راجع به یک شرکت صرفاً از طریق  لوگو بگویید ، ناگزیر خواهید شد - اتاق به اندازه کافی کافی نیست و یا یک راه مناسب برای گفتن همه چیزهایی که باید گفته شود وجود دارد. مثل این است که از یک جلد سی دی بخواهید تا شما را به شما آواز بخواند ... این کار به سادگی انجام نمی شود.

لوگو عبارت از هویت یک شرکت است - چیزهایی که برای شرکت مهم و معنی دارند. به همین ترتیب ، این ممکن است تنها وسیله تجاری باشد که در جهت رونق فروش نیست ، بلکه نوعی شناسایی و منبع غرور را برای صاحبان شرکت و ک لوگوندان فراهم می کند.

2. یک  لوگو باید یک نماد باشد

نه واقعا. برخی از معروف ترین  لوگو ها به هیچ وجه نمادی ندارند ، فقط از نوع ساختگی خوبی.

با این حال ، این به معنای این نیست که  لوگو ها نباید دارای نماد باشند. گاهی اوقات یک نماد می تواند به یاد ماندنی تر و همه گیر تر از خود نام شرکت باشد ، مانند مورد اپل ، نایک یا پپسی. بعضی اوقات ، یک نماد فقط مانع است ، یک دکوراسیون اضافی که واقعاً ارزش و معنا ندارد - مانند میدان آبی نیمه شفاف در  لوگو اواخر GAP.

درس: در صورت نیاز به نشان دادن چیز مهمی برای شرکت ، از نمادی استفاده کنید. اگر اینگونه نباشد ، بهتر است راه حل های تایپی بیشتر را در نظر بگیرید.

3. اگر لوگوی شما عالی است ، فقط نمایش نماد مناسب نیست

شناخت ناشی از تکرار است.
شناخت ناشی از تکرار است.
شناخت ناشی از تکرار است.

تکرار یک ابزار یادگیری است - چنان قدرتمند که بتوانید دانه ای از ماسه را در صحرای صحرا تشخیص دهید ، به شرط آنکه هر روز به سالهای طولانی به آن نگاه کنید. اما ساختن این کار برای  لوگو ها ، این بدان معناست که میلیون ها میلیون دلار برای تبلیغات و تبلیغ سرمایه گذاری شده اند.

به همین دلیل درک این نکته مهم است که  لوگو های نایک و اپل قدرت جادویی ندارند - آنها فقط سمبل هایی هستند که بارها و بارها در رسانه های اصلی تکرار می شوند که عدم ارتباط آنها با این شرکت ها به سادگی غیرممکن می شود.

متأسفانه ، بسیاری از شرکت ها از مزایای بودجه تبلیغات نامحدود برخوردار نیستند. این دقیقاً به همین دلیل است که آنها هرگز نباید از نمادهای خود استفاده کنند بدون اینکه نام شرکت موجود باشد: مهم نیست که این نماد چقدر خوب باشد ، هیچ کس نمی داند چه چیزی مخفف است و هیچ کس اهمیتی نخواهد داد.

4- یک  لوگو باید از سبک صنعت تاسیس شده خود پیروی کند

احساس خاصی از ترس و کسل وجود دارد که در اکثر  لوگو های املاک و مستغلات همراه است. یک خانه ، و یک درخت ، و گاهی اوقات حتی یک غروب خورشید یا یک تپه وجود دارد. طراحان تخیل بیشتری کلید را برای کامل تر ساختن داستان می گیرند.

به همین ترتیب ، از میان 10  لوگو مد 9 شیک و جذاب هستند - سیاه و سفید ، نوع ظریف ، نمادها یا گرافیک بسیار کمی. به نظر می رسد همه آنها باعث صرفه جویی در رنگ لباس ها می شوند.

هر صنعتی قوانین و انتظارات نانوشته ای درباره چگونگی نگاه یک  لوگو دارد و همه ما مقصر هستیم که هر از گاهی از این قوانین پیروی می کنیم. اما برای شرکتهایی که تازه شروع به کار می کنند ، چیزی بدتر از داشتن یک  لوگو وجود ندارد که همه چیز به جز ابتکاری و اصیل به نظر برسد.

کشتن صدایی که به شما می گوید چگونه یک  لوگو "باید" به نظر می رسد. جسور باشید ، غیر منتظره باشید و قوانین را بشکنید. به این ترتیب قوانین جدید ایجاد می شوند.

5- یک  لوگو باید "بی موقع" باشد

بارها این را شنیده ام که فکر می کنم کسی ماشین زمان اختراع کرده است یا خیر.

شما نمیتوانید یک  لوگو بی انتها را بطور عمدی بسازید - فقط می توانید اطمینان حاصل کنید که این کاملاً مبتنی بر مادربزرگ ها نیست ، مانند جوش های سایشی یا درمانهای براق ، بنابراین طولانی تر از حد معمول است.

مثل هر چیز دیگر ، سن  لوگو ها. هر از چند گاهی ، آنها باید عمل جراحی پلاستیک را انجام دهند تا ظاهراً قدیمی تر نشوند و مطابق با روندهای فعلی باشند. شرکت هایی مانند Shell ، IBM ، Xerox ، Volkswagen و Coca Cola تاکنون تقریباً دوجین بار  لوگو های خود را تغییر داده اند و ظاهر خود را با هر تکرار بهبود می بخشند.

بنابراین نگران ایجاد یک  لوگو بی انتها نباشید. چیزی را ایجاد کنید که اکنون کار کند و زمان زیادی برای بهبود بعداً وجود خواهد داشت.

6. یک  لوگو قابل پسندیدن است

"من آن را دوست د لوگو ، اما همسرم فقط از این سایه قهوه ای متنفر است."

به نظر می رسد آشنا؟

هدف از  لوگو تأمین آب نبات چشم نیست بلکه تهیه یک امضای منحصر به فرد است که با کیفیت های شرکت در ارتباط خواهد بود. این که مردم طراحی لوگو را دوست داشته باشند یا از آن بیزار باشند ، هیچ ارتباطی با آنچه در مورد شرکتها و سازمانهایی که این  لوگو ها در نظر دارند ، ندارند.

این را در نظر بگیرید:

· المپیک لندن مسلماً یکی از زشت ترین لوگوهای تاریخ است ، اما همه آن را با برترین رویداد ورزشی خود مرتبط می کنند.

· شکم بیکریدی روی هر بطری یک خفاش بزرگ دارد ، اما همه می دانند که این یکی از بهترین رام های دنیا است.

·  لوگو گوگل در واقع ادای احترام به جلوه های Photoshop است ، با این حال همه به عنوان بهترین موتور جستجوی جهان فکر می کنند.

لیست ادامه دارد

مشتریان به  لوگو ها اهمیت نمی دهند - آنها به آنچه شرکت ها می توانند یا نمی توانند برای آنها انجام دهند اهمیتی می دهند. بنابراین ، در حالیکه نشان شما نیاز به استفاده از برخی اصول اساسی طراحی خوب دارد ، قبل از بیرون آمدن در آنجا نیازی به تأیید دوستان ، عمه یا همسایه خود ندارید.

فقط آن را انجام دهید!

بنابراین یک  لوگو چگونه باید باشد؟

ممکن است از جواب راضی نباشید اما در اینجا این است: این بستگی دارد.

بستگی به این دارد که مشتری کیست ، تاریخچه آنها چیست و کجا می خواهند بروند. آیا آنها تازه وارد بازار هستند که سعی در جلب توجه دارند؟ آیا آنها یک تجارت شغلی مستقر هستند که به دنبال نشان دادن سنت هستند؟ یا شاید آنها ده ها سال در آنجا بوده اند و فقط به یک آسانسور سریع چهره نیاز دارند.

دقیقاً مانند یک امضا ، یک  لوگو کاملاً مربوط به شخصی است که در پشت امضا قرار دارد و درباره شخص دریافت کننده آن بسیار کم است.

این را در خاطر داشته باشید ، و شما نیز خوب عمل خواهید کرد.

منابع

·  لوگو ها ، پرچم ها ، و اسکواش های پل رند

· تکامل  لوگو 25 مارک معروف توسط مایکل پو

· چگونه سن طراحی - موضوع بسیار خوبی در StackXChange

· 10 مورد از زشت ترین لوگوهای جهان توسط جو فولی

اسطوره هایی که درباره  لوگو ها شنیده اید چیست؟