سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه لوگو طراحی کنیم

نحوه طراحی یک لوگو مرحله 5: روانشناسی خود را بشناسید

 

 

1 از 1مغز ما سخت است تا پردازش اشکال متمایز قبل از رنگ و کلمات. نمادها می توانند چنان فوراً قابل تشخیص شوند که سازمانها قادر به حذف نام خود در کل هستند .

برای اجرای یک آژانس موفق در طراحی لوگو نیازی به مدرک در رفتار انسان ندارید ، اما این به شما کمک می کند. مغز ما به طور طبیعی سخت است تا اشکال را قبل از رنگ و کلمات پردازش کند. به همین دلیل نماد مناسب می تواند به مشاغل اجازه دهد تا استفاده از یک نام را به طور کامل متوقف کنند .

تحقیقات به ما نشان می دهد که مغز انسان اطلاعات حسی را به روشی بسیار خاص پردازش می کند. هنگامی که صحبت از طراحی لوگو می شود ، می فهمید که برای ایجاد چیزی که تأثیر واقعی داشته باشد ، شما نیاز به دانش اساسی در مورد رفتار انسان دارید. به عنوان مثال ، ما تمایل داریم اشکال را قبل از زبان تصدیق کنیم ، که هنگام ایجاد یک لوگو لازم است به خاطر داشته باشید که می توانید در یک بخش بسیار پر ازدحام به رقابت بپردازید. ایده های طراحی لوگو که از نمادهای مشخص استفاده می کنند با تکرار قرار گرفتن در معرض ، قابل تشخیص تر می شوند. نایک و اپل دو نمونه از شرکتهایی هستند که از نمادهایی استفاده کرده اند تا نام خود را به طور کامل رها کنند.

 

از همه حواس ، بینایی ما مهمترین نقش را در ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی از یک برند بازی می کند. ارزش این را دارد که در مورد چگونگی پردازش مغز ایده های طراحی لوگوی شما فکر کنید. در اینجا هر یک از عناصری که باید در نظر بگیرید:

 

شکل: شکل اول است. برای شناسایی یک مورد یا کلمه به شکلهایی نیاز داریم. مغز اشکال متمایز را بهتر تصدیق می کند و اثری ماندگار بر حافظه می گذارد.

رنگ: رنگ ها دومین ویژگی مهم در دنباله شناخت ما هستند. رنگ ها احساسات و ادراکات منحصر به فرد را بیرون می آورند ، اما باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند. برخی از شرکت ها عملا رنگی دارند ، مانند کوکا کولا یا فیس بوک.

نوع: مغز ما بیشترین زمان را برای پردازش زبان می گیرد. این بدان معنی است که محتوای شما در ایده های طراحی لوگو در رتبه سوم قرار می گیرد. مهم است که هنگام کار با یک مارک پیچیده برند ، این را به خاطر بسپارید