سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ایلوستریتور برای طراحی لوگوهای حرفه ای

نحوه اعمال یک اثر در   Adobe CS5 Illustrator

در تصویرگر Adobe Creative Suite 5 (Adobe CS5) می توانید از جلوه های بسیاری استفاده کنید ، و همه آنها به همان روش اعمال می شونددر این مثال ، اثر زیگ زاگ اعمال می شود.

 

1یک سند جدید ایجاد کنید ، هر حالت رنگی را انتخاب کنید و یک خط در سند خود بکشید.

برای ایجاد یک خط مستقیم می توانید از ابزار Line یا ابزار Pen استفاده کنیدبرای این مثال ، مسیر را حداقل 3 اینچ طول و به صورت افقی در صفحه قرار دهید.

2در صفحه کنترل در بالای سند Illustrator ، سکته مغزی را به 3 pt تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که fill به None تنظیم شده است.

استفاده از سکته مغزی 3 نقطه ای باعث می شود سکته مغزی را کمی بهتر ببینید

 

3Eff Effect → تحریف و تغییر شکل را انتخاب کنید → Zig Zag.

تنظیماتی را انتخاب کنید که به خوبی کار کنند تا خط مستقیم شما به عنوان یک زیگزاگ ظاهر شودصاف برای دور کردن نقاط اثر زیگزاگ انتخاب شد.

 

 

ایجاد گرادیان Adobe CS5 Illustrator

شما می توانید از Adobe Creative Suite 5 (Adobe CS5) Illustrator استفاده کنید تا نه تنها شیب ایجاد کنید بلکه از آنها استفاده کنیدگرادیان تغییرات تنشی است که برای اعمال هموار جلوه های رنگی استفاده می شود.

قبل از شروع روند ایجاد شیب ، ایده خوبی است که بتوانید صفحه رنگی خود را باز کنیدبر روی زبانه Color روی پنل Color کلیک کرده و آن را به سمت artboard بکشید ، در اصل آن را از بقیه گروه پانل جدا می کنید.

 

1در پانل Swatches روی Fade to Black swatch کلیک کنید تا به یک پایه خوب برسید.

Fade to Black swatch را از پانل Swatches انتخاب کنید.

 

2به نوار لغزنده Gradient توجه کنید که در انتهای صفحه Gradient ظاهر می شود.

برای فعال کردن آن ، بر روی رنگ توقف کلیک کنیددر سمت چپ و راست کشویی مشاهده می کنید که رنگ متوقف می شودروی دکمه رنگ سمت چپ روی Gradient Slider کلیک کنید تا ببینید که این توقف رنگ سیاه روی 100? opacity تنظیم شده است.

3بر روی گزینه توقف رنگ سیاه کلیک کنید تا ببینید که در 0? کدورت تنظیم شده است.

هنگامی که یک توقف رنگ فعال است ، مثلث در بالا محکم می شود.

4برای دسترسی به پانل Color گزینه Window → Color را انتخاب کنید.

اگر سطح شیب دار در پنل Color از مشکی به سفید در حال انتقال است ، روی مثلث در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا منوی پانل باز شودرنگ های RGB یا CMYK را انتخاب کنیداین یک رمپ رنگی را برای شما فراهم می کند.

5یک رنگ را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک رنگ تصادفی (یا مقادیر را در قسمت های متن وارد کنید تا یک رنگ خاص را انتخاب کنید) برای توقف رنگ فعال در پانل گرادیان روی یک سطح شیب دار (در پایین) در شیب رنگ کلیک کنید.

 

6در صفحه Gradient ، روی رنگ صحیح رنگ کلیک کرده و Opacity را به 100? تغییر دهید.

opacity stop رنگ مناسب را به 100? تغییر دهید.

7با انتخاب رنگ متوقف شده رنگ هنوز هم ، روی رنگ دیگری در پانل Colors کلیک کنید.

برای افزودن توقف رنگ ، در زیر سطح شیب دار کلیک کنید و سپس یک رنگ از پانل Color انتخاب کنیدهمچنین می توانید یک swatch را از صفحه Swatches بکشید تا رنگ جدیدی به شیب اضافه شودبرای برداشتن یک توقف رنگ ، آن را از پانل Gradient بکشید.